Oi Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Oi Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Oi Fortaleza

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

02 Oktober 2009 | Brazilië, Fortaleza

Vrijdag 12:00. Ik heb gelukkig ook nog voorstanders voor mijn keuze, hier wordt het afgedaan als fiasco i.p.v Picasso. Ik heb wel moeten lachen om al jullie commentaar, echte vrienden !.Ik haal het onderwerp auto,s hier niet meer aan. Zit weer aan een toetsenbord waarvan de letters bijna verdwenen zijn. Ik laad geen foto,s op omdat we enkel foto,s hebben van de vrienden die we hier overal maken, steeds nieuwe gezichten en gelukkig spreken ze soms engels. Wat opvalt dat ze allemaal wel gesteld zijn, direkteur, zelfstandige, overheidsbaan, arts. Alle jeugd die we ontmoeten volgen hoge studies, alhoewel ik het niveau niet echt kan inschatten. De sate die we gemaakt hadden is te machtig voor ze en te onbekend. Van de tomatensoep wil iedereen het recept hebben. Er vindt ook een goede verdeling plaats, de vrouwen bereiden het eten, de mannen drinken bier en praten over de vrouwen, niet onze vrouwen maar de vrouwen. Na een lange discussie zijn we het er over eens, de ideale vrouw is een hollands uiterlijk op een braziliaans lijf. Vindt ze maar eens. De mooie vrouwen vind je op straat en in de shops, het strand is vaak verlaten. We worden ook vaker aangesproken door brazilianen als we op het strand zijn, men wil van alles weten en soms worden mails uitgewisseld, allemaal heel gezellig. Tussen de middag gaan we meestal naar de sushibar, vers en spotgoedkoop (30cent per sushi), onbijt sla ik al over. Morgenvroeg vertrekken we naar fleixeras, we gaan met beide families en vrienden, het wordt een groot BBQ feest Vanmiddag valt de uitslag of Rio de zomerspelen krijgt,het is onderwerp van de dag hier. Het straatbeeld is nog het zelfde als afgelopen jaar. heel veel politie, veel bedelaars, geen toeristen en altijd veel activiteiten op en rond het strand.De hotelmanager Marco spreken we iedere ochtend, leuke gast en altijd zeer zorgzaam.Er zijn nog twee nederlanders van turkse komaf in ons hotel, ze hebben probleem dat ze niet weten of ze varkensvlees eten, ook zijn ze opzoek naar het uitgaans leven, ik geef ze de tip om naar de engelse brug te gaan. (tippelzone) we zijn er geweest en het is er een varkensstal. Ze zien het helemaal zitten, Zie zie je maar een varken hoeft niet altijd onrein te zijn.Er komt familie van Luciana naar Nederland of we ze kunnen opvangen, tuurlijk, we voeren ze wel een maatje en stampot. Vakantie verloopt dus rustig, geen gekke dingen meer meegemaakt, groetjes en tot na het weekend.
Het tijdverschil is 5 uur vroeger Marlies.

  • 02 Oktober 2009 - 19:54

    Maarten:

    Je schrijft:"Ze zijn allemaal welgesteld." En jij dan????? Rijke Europeaan met mooie vrouw effe op vakantie in Zuid Amerika!!!!
    De darmflora van je gastheren en -dames zijn door de saté vanaf nu waarschijnlijk voorgoed naar de kl..... Zoiets verdraagt alleen een goed getrainde Nederlandse maag. Spek met ei en hete bliksem zou ik ze ook niet voorzetten. Succes met integreren! Ha,ha,ha!

  • 05 Oktober 2009 - 14:29

    Ruth:

    heey ouders
    hier gaat als goed
    hier is al herft ,als jullie hier weer trug kommen kunnen julie de winter kleding uitpakken
    doe de groetjes aan luchana en riaza en helena , ik heb naar me zin in me huisje
    amuzier jullie daar nog en zie jullie volgende week !!kan lekker uitgebrijdt gaan vertellen julie allemaa gezien hebbben
    groetjes xx ruth en jullie krijg de groetjes van marleen en renne

  • 06 Oktober 2009 - 08:47

    Mam:

    ik heb nu pas je berichtje gelezen wand ik ben even in limburg voor de begravenis van antje van de veen en had wel gehoord dat julle in brazil waren ales is verder goed kus mam

  • 06 Oktober 2009 - 09:35

    Jolanda:

    ..... Tomatensoep ! Ik wist het wel..... kan geen kaviaar sushi of wat dan ook tegen op !!

    Doei...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonnie en Peter

Nadat wij 3 Braziliaanse studenten in ons gezin hebben opgevangen, wilden we wel eens kennismaken met de cultuur en het land waar onze "pleegdochters" vandaan komen.En natuurlijk om eens met z'n 2 tjes lekker op vakantie te gaan.

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 88341

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Wisconsin Amerika en rondreis Canada

21 September 2009 - 13 Oktober 2009

Terug naar Brazilie

12 November 2008 - 12 December 2008

Rondreis Brazilie 2008

Landen bezocht: