Pipa vaarwel - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Pipa vaarwel - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Pipa vaarwel

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

11 Oktober 2009 | Brazilië, Pipa

Zondag 10:00h. Het zit er bijna op, vandaag de laatste dag morgenmiddag vertrekken we om dinsdagmorgen op schiphol aan te komen.Het is momenteel erg druk in Pipa, de brazilianen hebben lang weekend omdat het a.s.maandag een feestdag is. Er zijn veel mensen uit Natal aangekomen, de pousada,s zitten dan ook helemaal vol.Het is vreemd om te zien hoe ongeduldig de brazilianen zijn als ze een restaurant binnen komen, zo relax ze zijn in hun doen en laten veranderd als ze in een auto zitten of gaan uit eten. Als ze binnen 5 min niet geholpen zijn beginnen ze te fluiten, zwaaien en te roepen, obers vinden dat niet fijn maar hebben geen keus.Er is ook een overschot aan vrouwen in brazilie, dat is in Pipa goed te zien. Het wemelt ervan, in groepjes flaneren ze langs de terrasjes, de mannen hebben het voor het uitzoeken. Ik krijg geen signalen of ik zie ze niet, ik ga gemakshalve maar uit van het eerste. De culinaire week hier in Pipa valt tegen, het blijkt dat de restarants die eraan deelnemen een hoofdgerecht laten meedingen naar een kwalificatie. Er worden punten toegekend door de klanten over de kwaliteit, etc van het gereserveerde gerecht, het is alleen vreemd dat dit niet gepromoot wordt. Het kano varen was vermoeiend maar wel leuk, we hadden de tocht in 2 uur i.p.v de geplande 3 uur afgelegd, paardrijden hebben we maar overgeslagen.Terugkijkend was het toch weer een super vakantie met heel veel gastvrijheid en een fantastisch klimaat, het is hier niet de vraag of de zon er is maar hoe heet wordt het vandaag. Het is geen goedkoop land, metname in Pipa moet voor kwaliteit betaald worden, en overal komt 10% bovenop voor de bediening. Prijzen liggen vast enkel aan het strand kun je onderhandelen en bij het nemen van een taxi moet je dit zeker doen. Als voorbeeld vroegen ze voor een bootreisje van 12 km voor 4-personen 120 euro, hij dacht zeker dat we de boot wilde kopen. Nadat we hem dit duidelijk hadden gemaakt konden we zelf een prijs noemen, moeite hebben we niet meer genoemen, wij dachten aan max 25 euro. Pipa is voor ons geen voorbeeld van brazilie, dan moet je naar andere locatie,s gaan.Voor relaxen en kwa veiligheid is het prima, zekre de pousada,s zijn zeker de moeite waard (brasil tropical is de mooiste) maar realiseer je wel dat je buiten de pousade in een andere wereld stapt. En als je eenmaal besloten hebt om het eens te proberen boek dan zeker niet via Arke Fly, personeel incl vliegtuig zijn ver beneden peil van wat je er van mag verwachten.We nemen afscheid van brazilie we hebben er veel van op gestoken kwa levenswijze. Bedankt voor jullie leuke reacties, wij hebben er veel plezier om gehad. Groetjes Peter en Fonnie

• 11 Oktober 2009 - 14:48

Vic:

ee goede reis terug naar huis.

Groeten,

Vic

• 11 Oktober 2009 - 15:41

Pluto.:

Troost je Peter. De signalen lezen is een kunst die je verleerd bent. Je hebt dat al eeuwen niet meer geoefend. Met een meisje als Fonnie aan je zij hoeft dat ook niet. Gelukkig maar hè Fon. Hij zou eens op gekke ideeën kunnen komen!:)
    Een veilige terugreis en tot ziens.

• 12 Oktober 2009 - 08:37

Wendy En Jan:

Goed te horen dat het allemaal leuk en gezellig was. We zien jullie graag binnenkort weer eens in Nederland.

Veel liefs

• 23 Juni 2013 - 17:30

Lilian:

Hi Peter and Fonnie,

I've send email for you.

Please, write me.

Kiss Lilian