Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Fortaleza

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

30 September 2009 | Brazilië, Fortaleza

Woendag 10:20. Afgelopen maandag werden we door Luciana, Raiza, Juliana en Claudio-junior ontvangen op het vliegveld van Fortaleza, bekend terrein voor ons. Door naar het hotel waar een mand met inlandse producten, verzorgingsmiddelen (curry verslag gelezen ?) en bloemen klaar stonden. Super zo´n ontvangst, vervolgens natuurlijk lunchen en sávonds op bezoek bij Raiza. De volgende dag eerst naar een strand in de buurt van Fortaleza met Luciana en haar tanta Gigi. We zaten al om 09:30 aan het strand, om 10:00h aan de krab en het bier, vakantie.`s middags troffen we de ouders van Luciana tijdens de lunch, geweldig om al die ouders weer terug te zien. We hadden afgesproken dat wij voor het diner zouden zorgen (tomatensoep en sate). Familie en vrienden worden ook uitgenodigd. We sluiten af met het roken van de waterpijp. Ik lig in een deuk als ze i.p.v water pure wodca in het reservoir doen. Ik probeer nog it te leggen waarom het een waterpijp heet, no peter water is no good. Ik wist niet dat je dronken kon worden van roken. Voor het weekend hebben we al afgesproken dat we met beide families naar Fleixeras gaan, we verblijven daar in strandhuizen.
Auto,s hebben hier een status, iedere man wil hier een fatsoenlijke auto rijden, ze vragen naar mijn volvo (zijn hier niet te betalen) dat vonden ze toch heel wat dat ik er een had. Ik vertelde dat ik een picasso had gekocht, je had ze moeten zien kijken, vrouwen auto, of ik gay was geworden, ze konden er niet overuit komen dat je zoiets doet, ik probeer er onderuit uit te komen door te zeggen dat hij van Fonnie is , maar ik ben te laat. Mijn hele status naar de knoppen.
Het is ontzettend warm in het internet caffee, Raiza stuurt een sms, we moeten gaan,we houden jullie wel op de hoogte.
groetjes van ons
Vic, de trip is nog niet afgelopen, of vind je het genoeg geweest voor ons haha.

  • 30 September 2009 - 15:47

    Vic:

    Ik dacht dat jullie naar huis vertrokken en niet naar Fort(una)leza.

    Mijn ervaring is dat een vakantie niet lang genoeg duren.
    Dus zoals de meeste mensen zeggen: Geniet er maar van want het is voorbij voordat je het weet.

    Marlies zegt dat de winter hier al is aangebroken.
    Ze heeft stampot andijvie met een braadworst gemaakt.
    Verder is ze op zoek naar een winterpeen voor de sneeuwpop...
    Oh ja ,ze vraagt hoe laat het is bij jullie.

    Nou, ik zou zeggen,tot schrijfs en niet te dronken worden.

    Groeten,

    Vic

  • 30 September 2009 - 17:20

    Jo Wielders:

    En wat die Picasso betreft: ze hebben volledig gelijk, zeg ik toch altijd al ...

  • 30 September 2009 - 18:38

    Maarten:

    Een waterpijp met wodka is te gevaarlijk om bij te roken!!!!!!!
    Dat moet je uit veiligheid liever drinken. Of zit hierin hier een kans?????
    De waterpijp in de Arabische wereld vullen met Wodka en zo drinken ze het spul niet, maar genieten wel.
    Wat auto's betreft hebben ze daar een verkeerd beeld van een Picasso. Een Picasso is een Fransoos met allure, met een verfijnd gevoel voor romantiek, met smaak voor mooie vrouwen (hè Fonnie). Zo niet? Dan sla je ze maar met je handtasje.
    Sterkte.

  • 01 Oktober 2009 - 06:34

    Jos:

    Peter, wat lees ik nu?
    Rij jij geen volvo meer??
    Dat is wel een schok op de vroege ochtend, je heb toch niet één van die afgrijselijke licht blauwe of oranje kleurtjes die Citroen maakt he??
    Groeten Jos (die wel nog volvo rijd :-)

  • 01 Oktober 2009 - 17:42

    Jan & Wendy + Kaito:

    En dan heb je nog de picasso gekocht en geen C3..

    Geniet ervan

  • 02 Oktober 2009 - 09:54

    Pierre:

    Peter is misschien wel een beetje "gay" maar hij is nog geen 80 ;-)

  • 03 Oktober 2009 - 11:13

    Wien:

    Ik heb lang gewacht om te reageren maar ik merk dat ik de laatste tijd slecht slaap. De VOLVO ingeruild voor een Picasso is een slag ver onder de gordel.
    Ik hoop dat je nog Vrienden blijft behouden.Groetjes van een teleurgestelde KENNIS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonnie en Peter

Nadat wij 3 Braziliaanse studenten in ons gezin hebben opgevangen, wilden we wel eens kennismaken met de cultuur en het land waar onze "pleegdochters" vandaan komen.En natuurlijk om eens met z'n 2 tjes lekker op vakantie te gaan.

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 88206

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Wisconsin Amerika en rondreis Canada

21 September 2009 - 13 Oktober 2009

Terug naar Brazilie

12 November 2008 - 12 December 2008

Rondreis Brazilie 2008

Landen bezocht: