Kapmessen - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Kapmessen - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Kapmessen

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

27 September 2009 | Brazilië, Fortaleza

Gisteren zaten we na een lange strandwandeling langs praia do amor en praia do nord uit te puffen op onze veranda, het was rond 13:00h. Begint opeens het voltallige personeel kriskras door de tuin heen te rennen. Uit de struiken werden allemaal kapmessen tevoorschijn gehaald (wist niet dat die konden groeien)waarop het een vreemd tafereel werd.Ik moest mijn deur sluiten en blijven zitten waar ik zat werd mij duidelijk gemaakt. Ik ging ervan uit dat er een valse hond of een aap in de tuin terecht was gekomen. Ik keek even bij de buren, er was ingebroken naast ons en de dief zou nog op het terrein zijn. Ik hoopte voor hem dat hij ontkomen was want we hadden vanmorgen gezien dat de kapmessen die hier gebruikt worden voor het snoeien van palmbomen vlijmscherp zijn.Het personeel was bloedlink, zo kon ik ze niet. Dief was reeds gevlucht en de politie arriveerde binnen een paar minuten en er werd rapport opgemaakt. Wij hebben geen waarde volle spullen bij ons, ofwel ze liggen in de kluis, ja misschien Fonnie , maar die zie ik ze niet zo gauw over een 2 meter hoge muur bewerkt met glas trekken.En mocht dat wel het geval zijn zullen er niet lang plezier van hebben , kost meer dan ze opbrengt (grapje) De buren kregen een nieuw verblijf aangeboden en men vroeg aan ons of wij niet bang waren. Ik zou niet weten waarom , gebeurt overal, dus niet echt. Ik vraag hem waarom hij dit vraagt, wij kunnen anders ook een nieuw verblijf krijgen, een upgrade ofwel een groter huisje aan het zwembad , zeg maar een A-locatie. Ik geef aan dat ik toch wel bang ben en ga in op het voorstel, mooi toch. Binnen 5 min staan de dragers klaar om onze spullen te verkassen. Venitiano tilt zich een breuk aan de 25kg zware eetkoffer, ik bied hem aan om hem zelf te dragen, geen sprake van zegt hij. Ik loop terug naar de koelkast, trek een blikje bier open en in colonne vertrekken we, ik sluit de rij met een heerlijk biertje, wat een service. Als we vanuit de stad naar ons resort moeten, lopen we een stuk door zeg maar de arme buurt, kleine stalletjes, slecht verlicht en hier en daar groepjes mensen. In het begin gaf dit toch een oncomfortabel gevoel. Geld heb ik verdeeld over al mijn broekzakken, telefoon staat altijd uitgeschakeld en heb maar 1-pinpas op zak, de rest hebben we in de kluis of in het huisje. De kans dat we gevraagt worden om zeg maar een vrijwillige : toeristenbelasting: te betalen heb ik meerdere betalings mogelijkheden.Maar voor dit moment is iedereen even vriendelijk en voelen we ons heel comfortabel. Het resort Brazil Tropical waar we nu zien verdient niets dan lof, ik kan het iedereen aanraden, ze zijn super vriendelijk en regelen alles voor je dag en nacht. Morgen naar Fortaleza, we worden daar rond 11:00h opgewacht door Raiza en Lucianna, gaat gezellig worden.
Leuk dat je reageert Ger, ik geef je wel een thaise massage (lopen ze over je heen)na de vakantie heb ik wel wat extra gewicht, komt helemaal goed.

  • 27 September 2009 - 20:47

    Maarten:

    Ger en Engel zijn weer terug naar Rotjeknor. Vandaag met de kabelbaan in Valkenburg naar boven gegaan is wel het gevaarlijkste wat we meemaakten. Peter niet bang zijn alles komt goed. Fonnie Peter heeft wel veel praatjes. Haha.

  • 28 September 2009 - 18:22

    Jan & Wendy + Kaito:

    Groetjes en liefs vanuit maastricht. Kaito kan al een flink stuk rennen inmiddels. Gaat nog moeten afkicken bij jullie.

    Zou ook maar een kapmes meenemen bij jullie.

    J,W &K

  • 29 September 2009 - 11:06

    Vic:

    Hi Fonnie en Peter,

    Ja, aan alles komt een end.
    Helaas ook aan een mooie vakantie.
    Ik heb elk geval genoten van jullie reisverslag.

    Rest mij jullie beiden een goede terugreis toe te wensen en tot gauw.

    Groeten,

    Vic

  • 29 September 2009 - 11:09

    Vic:

    He Peter,

    By the way, waarom heb je eigenlijk een foto gemaakt van een garnaal???????????
    Zo bijzonder is dat toch niet!!!!!!?

    HaHaHa

    Vic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonnie en Peter

Nadat wij 3 Braziliaanse studenten in ons gezin hebben opgevangen, wilden we wel eens kennismaken met de cultuur en het land waar onze "pleegdochters" vandaan komen.En natuurlijk om eens met z'n 2 tjes lekker op vakantie te gaan.

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 88337

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Wisconsin Amerika en rondreis Canada

21 September 2009 - 13 Oktober 2009

Terug naar Brazilie

12 November 2008 - 12 December 2008

Rondreis Brazilie 2008

Landen bezocht: