Fortaleza-3 - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Fortaleza-3 - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Fortaleza-3

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

08 December 2008 | Brazilië, Fortaleza

maandag 10:00, we hebben verschillende keren op verschillende computers een berichtje proberen te plaatsen, vandaag gaat het eindelijk lukken zo te zien (test-mail). Gisteren zijn we met de familie van Luciana het strand in Trairi geweest, dat is zo´n 130 km rijden naar het noorden. Er zijn hier geen autobanen zoals we die in nederland hebben, alles is 2 baans en hierdoor haal je maar gemiddeld 60/70 km per uur. Dus we maken lange autoritten. In Trari aangekomen bij hun vrienden viel ons niets meer in. We dachten dat Tiwa het paradijs was, maar dit is vele malen mooier, de foto´s op de site spreken voor zich www.orixashotel.com.br We worden voorgesteld aan de eigenaars en we maken een rondtour door het hele resort. We gaan vervolgens zwemmem in het prachtige zwembad en caiparinha wordt aan de bar in het zwembad geserveerd met een keur aan snacks. De massage tafel wordt in gereedheid gebracht en beide ondergaan we een heerlijke massage. Een uitgebreide lunch volgt met vis gerechten en we rusten op een van de standbedden. Afgelopen zaterdag zijn we ook al naar een strand in de buurt geweest, het is hier niet gewoon om op het strand te gaan liggen, iedereen zit op terassen te eten en te drinken of men gaat zwemmen. De stranden zijn dus gewoon leeg, We maken dit op alle stranden mee die we bezoeken. Het feest van afgelopen vrijdagavond bij Luciana´s ouders was geweldig. Oma heeft speciaal voor ons gekookt, een grote pompoen gevuld met garnalen, warme vis gerechten en zoveeeel meer. Er zijn heel veel vrienden gekomen die ons wilden zien, veel jeugd dus we konden goed uit te voeten met engels. Claudio (vader Luciana) had mijn lijstje met muzikale voorkeuren van internet gedownload en voorzien van bijbehorende videoclips. Het wordt allemaal loeihard gedraaid. Ik kreeg allerlei soorten bier te drinken en casasha´s, we voelden ons ook nu weer heel vereerd.Vandaag gaat Fonnie winkelen met grootmoeder en Luciana, ze heeft beloofd vanavond voor de familie te koken (tomatensoep(vinden ze overheerlijk) en een chinees gerecht). Ik heb mij opgegeven om op de school waar Claudia (moeder Luciana) werkzaam is mij ter beschikken te stellen voor de massage afdeling. Het wordt allemaal geregeld. Raiza heeft de laatste dagen geen tijd voor ons omdat ze nog enkele examens op school moet doen, zelfs op zondag. Haar moeder heeft last van nierstenen dus kon ook niet meegaan. jammer het is zo´n lieve vrouw die er alles aan doet om het naar onze zin te maken, het gaat gelukkig beter met haar. Als we onderweg zijn doen we ontzettend veel indrukken op, soms wil je ze vastleggen op film of foto maar daar gaat het allemaal te snel voor. Als we´s avonds op de promenade zitten is het als of we een film voorbij zien komen. Het is allemaal even indrukwekkend. De politie is hier grootschalig aanwezig, te paard, fiets, lopend , auto, speciale steps, het geeft een heel veilig gevoel. Van de week werden we geconfronteerd met een aanhouding, er vallen dan raken klappen en politie alom aanwezig. Er wordt een foto van de man gemaakt en er wordt enorme druk op hem gezet voor een bekentenis. Het is een hard wereldje hier , maar daar wil ik morgen meer over vertellen, metname over alle indrukken die we hier opdoen en de gedrachtsregels die hier gelden. Nog enkele dagen , we beginnen de kinderen en onze vrienden toch wel erg te missen, we willen dit gewoon delen met jullie. XX Peter en Fonnie. Bart en Rene bedankt voor jullie snelle reactie we hebben al menig uurtje verspeeld met het wegvallen van onze berichtjes , gr en tot gauw

• 08 December 2008 - 18:35

Veerle:

Wauw, ik heb al jullie berichtjes net gelezen. ben zo jaloers! alles wat jullie in sao paulo hebben gedaan en het lekkere barbequen, allemaal heel herkenbaar! Zou zo graag ook weer even terug willen! Jullie hebben me nog eens extra gemotiveerd om weer terug te gaan! Heel erg veel plezier nog en geniet er nog van.
    Liefs Veerle

• 08 December 2008 - 19:39

Maarten:

Wat zie ik Peter en Fonnie?
    Leren jullie de Brazilianen hoe je Parijs-Dakar moet rijden? Nu de ralley niet meer doorgaat in Afrika, maar in Zuid-Amerika kunnen ze goede hulp wel gebruiken. Leuk om jullie zo aktief bezig te zien. Ik werd al stinkend jaloers op het dolce far niënte.

We blijven jullie en jullie avonturen volgen tot de laatste seconde. Kunnen jullie niet wat langer blijven, want het wordt stil op internet als er geen verhalen, foto's en filmpjes meer te bekijken zijn.

• 09 December 2008 - 10:21

Nadieh:

Hey ouders!

Ben weer terug in Nederland :)
    Londen was super, echt heel erg leuk. Heb alleen niet zo'n spectaculaire verhalen als jullie.
    Nou ja een eekhoorn heeft me aangevallen (sprong eigenlijk alleen op me been maar dat klinkt zo suf en niet spectaculair)
    heb net mijn functioneringsgesprek gehad, heb het gehaald. Ik functioneer dus nog, altijd fijn!
    Nog maar een paar dagen, dus zorg ervoor dat jullie nog volop genieten. Jullie geleenstraat 8 thuisparadijs zal wel weer wennen worden, brengg jullie ookw el eens een glaasje caiparinha maar daar hou ik het ook bij, hihi.

xx Nadieh

• 09 December 2008 - 14:25

John:

We hadden jullie al gemist, gelukkig niets geks gebeurt dus.

Gewoon super en doorgaan.

Pedro ik zou nog effe blijven het is hier echt koud, van motorrijden geen sprake.
    Ik zou de kids naar Brazilie laten komen.

-2 º overdag in Kirchroa.

Groetjes

ps mooie foto's