Fortaleza good bye - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Fortaleza good bye - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Fortaleza good bye

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

10 December 2008 | Brazilië, Fortaleza

woensdag 08:47, Ik weet niet of het nog lukt om nog een volgend berichtje te plaatsen omdat we voor vandaag en morgen weer volgepland staan. We zijn soms zo moe dat we tijdens de vele autoritten in slaap vallen, gisteren hebben we een halve dag nodig gehad om bij te komen. We leggen steeds nieuwe contactem met nieuwe mensen, we switchen veel tussen de beide families, iedereen blijft vanalles voor ons inplannen bang dat we ons zouden vervelen, we doen zoveel mogelijk aan alles mee. Gisteren hebben we gekookt voor de familie van Raiza het was alweer super gezellig. Het shoppen in de supermarkt vind ik nog steeds geweldig, trek zakken chips open en blikjes die mij wel lekker lijken, het kan allemaal, voel mij af en toe net een klein kind, maar alles wat thuis niet mag en hier wel is hier geweldig om te doen. We zijn gisteravond met de zus van de moeder van raiza naar een cultureel centrum geweest, koffie gedronken in een soort koffielovers bar , super sjiek en vervolgens tot middernacht op het terras gezeten, eten, speciaalbier drinken, luisteren naar de braziliaanse jack johnson (live) en omringt door heel veel mooie mensen. was super relax. We gaan zometeen naar een project dat hier is opgezet voor de favella´s, de zus van de moeder van raiza werkt voor de gemeente en wil ons dit graag laten zien. vanmiddag gaan we op stap met Luciana en Juliana en vanavond gaan we met beide families uitgebreid eten in een of ander restaurant naar keuze. Voor morgen staat de luch ook op het programa, het wordt de alom bekende barbeque en dan is het voorbij. Tijdens het uitwisselen van kado´s lopen nual de emoties hoog op, tranen vloeien en we worden langdurig geknuffeld. Het worden nog zware dagen voor ons en de families. Hoogtepuntem kan ik niet allemaal gaan opnoemen, alles heeft enorm veel indruk op ons gemaakt, als ik er een zou moeten noemen dan zijn het toch wel de contacten met alle families en hun vrienden, ik begrijp nu pas waarom Helena ooit tegen ons zij dat wij zo´n koud volk zijn , hier ervaar je pas waarom ze dit zo gevoeld heeft in onze cultuur. We hebben misschien maar 10% verteld wat we allemaal wilde delen met jullie , 90 % daarvan is volgens mij over voedsel gegaan, we hebben maar enkele foto´s en filmpjes met jullie gedeeld maar we hebben zoveel meer. Wat we niet verteld hebben> We zijn op dag-2 in Sao-Paulo geconfronteerd geworden met grofgeweld, gericht aan ons. Er is veel schade aangericht aan de auto van Helena, we hebben achteraf gezien juistgehandeld door niet te handelen, het was heel bedreigend. Maar dit heeft ons niet afgeschrikt maar het blijft altijd oppassen.
We willen ook nog kwijt dat we met heel veel plezier de berichtjes geplaats hebben waar toch wel veel tijd is ingaan zitten maar we wilden zoveel mogelijk deze ervaring met jullie delen. We hebben dit ook vol kunnen houden door de vele leuke reactie die we van jullie allemaal ontvangen hebben, het gaf ons een heel goed gevoel. We hebben 2 extra koffers klaar staan vol met spullen die meemoeten naar huis , het hadden er wel 10 kunnen zijn. Volgende week komt Rose voor 3 weken bij ons logeren (was onze eerste studente uit amerika), ook daar verheugen we ons erg op, net als we weer graag bij al onze kinderen, familie en vrienden willen zijn. Terogkomen doen we zeker, en ik kan het jullie allemaal aanraden, ook zonder al die contacten die we hier hebben is het hier allemaal heel goed te regelen. Misschien tot morgen en anders hopen we jullie weer allemaal in nederland te zien. dikke knuffel van ons beide
En Rens niet alleen de cocktails zijn hier overheerlijk maar heelveel nieuwe drankjes zijn lekker om te drinken. Kees de auto hebben we er nog uitgekregen, kosten 20RS (euro 7)

• 10 December 2008 - 12:29

Jan En Wendy:

Jullie zien er zo gelukkig!!! Prachting om te zien. Maar kom nu toch maar weer eens naar huis, toch wel lang genoeg geweest!!
    Con embrazo!! Besos

la cuenta
    hihi, weet je t nog??

• 10 December 2008 - 13:57

Jolanda:

Wat moet ik nu in het vervolg doen in de pauze op het werk ?
    Weer met mijn Duitse Einstein Collega's kwebbele zeker...
    ECU's.... Junction Box.... alles wunderbar und sehr interessant !! pfff.... ma brei werkje meenemen....
    Fijn dat jullie het zo prachtig hebben gehad... Goeie reis terug xx Jolanda

• 10 December 2008 - 18:03

Mam:

hallo fonnie en peter nog even een laaste berichtje van mij het zit er nu bijna op maar we hebben wel gehoort dat het prachtig was geniet er nog maar lekker even van en we zien ons dan wel weer kus die 4 weken zijn achteraf nog vlug gegaan dikke kus mam

• 10 December 2008 - 18:49

Gabi:

Wat een belevenissen toch allemaal. Het zal wel tegen vallen weer hier te zijn. Maar breng een beetje vrolijkheid en warmte mee!!!
    Tot snel.
    Groetjes
    Gabi

• 10 December 2008 - 19:26

Wim En Chrisje:

hallo peter en yvonne wij hebben jullie reis met interesse gevolgd leg jullie maar neer in het vliegtuig en met een glimlach vallen jullie in slaap om nog na te genieten van de
    zovele heerlijke momenten
    chrisje en wim

• 10 December 2008 - 22:06

Maarten:

Welkom terug straks in het koude kikkerlandje met ook warme mensen, die naar jullie verlangen, meegeleefd hebben en van jullie houden. Neem de positieve ervaringen over van de Brazilianen en leer ze ons.

• 11 December 2008 - 04:30

Mara Jo:

Dear Peter and Fonnie,

I have so enjoyed the vacation I have taken with you this past month - well, sort of. It was a vacation in my mind!! Each day I would go to the computer in the morning and share in your adventures. WOW! What a fabulous time you two have had. I can't imagine what it will be like for you to finally get home and go back to your daily routines. We have had a lot of cold and snow here in Wisconsin - it warmed me up to see your photos - one was better than the next. The translations were difficult at times, but I could get an idea of what was going on. My heart is sad that your vacation will soon come to an end - that means my vacation is ending too. I have truly enjoyed your web page. Thanks so much for sharing this with me. Travel safely home - I have a girl here who can't wait to see you.
    Big hugs,
    Mara Jo

• 11 December 2008 - 06:38

Nancy:

Heerlijk om te lezen dat jullie zi genoten hebben!

Goede vlucht terug!!

groetjes Nancy

• 11 December 2008 - 10:45

Nadieh:

Nog maar 1 dag!
    Ik kan niet wachten, heb echt zin om jullie te zien. Zal denk ik moeten uitkijken naar 2 negers met een kater en een veel te dikke buik. Zal mijn best doen!!

Vlieg voorzichtig, voor zover jullie daar iets aan kunnen doen en tot morgen!!!
    xxx De huismoeder Nadieh

• 11 December 2008 - 23:36

Veerle:

Fijne terug reis! x

• 12 December 2008 - 22:40

Helena:

hey guys! i see you have a lot of fun with raiza, thats really great!
    i went to the beach house just after my tests, so i was without my phone! HOW IS EVERYTHING? beijos