Rhodosstad - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Rhodosstad - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Rhodosstad

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

03 Juni 2009 | Griekenland, Athene

Ik wilde even op internet om te kijken of er al biedingen waren op onze volvo die te koop staat,niets. Ik bedacht me om toch even te kijken of ons dagboek nog op het net stond, en ja hoor blijft blijkbaar actief. Dus dan maar heel ven kort een berichtje achterlaten , het is toch bewolkt en het regent een beetje. Rhodosstad zitten we dus, zal waarschijnlijk al half Nederland geweest zijn , wij nu dus ook. Blijven hier 8 dagen (vandaag dag 7). Het eerste wat ons op viel was de gastvrijheid van de mensen, hadden we niet verwacht , deed ons gelijk aan Brazilie doen denken. Liggen in een simpel hotel 100mtr van de kust incl onbijt voor 335 euro (vlucht vanaf Maastricht) , goed te doen dus. Hebben een auto gehuurd voor 3-dagen en hebben het eiland verkend, veel gezien, eenzame stranden opgezocht,opgravingen bekeken en vooral overal lekker eten eten. In Rhodos stad gaan we elke avond op stap in het oude stad gedeelte. Gaan dan in de buitenste ring op zoek naar de afgelegen restaurantjes waar je nog echt Grieks kunt eten. Vaker zit je in een soort woonkamer en mama is de kok, bediende en toiletjuffrouw ineen. super,je hebt ook gelijk contact met de andere gasten en dan wordt er gezamelijk gegeten en gedronken, mama doet gewoon mee. Afscheidt nemen gaat hier alsof we de grootste vrienden zijn, Gisteren waren we bij Costo, een iets groter restaurant in de buitenste stadskern, ook weer super gezellig. \de maaltijd die ik besteld had was niet voorradig, duizend excuses en de drank en het knoflook en de ouzo was daarom van de zaak, waar vind je dat nog. We hebben ons ook nog even laten verleiden tot een vakantiepromotiemiddag. We werden aangesproken door een lieftallige dame die ons enkele krasloten overhandigde,Natuurlijk de hoofdprijs en of we deze even wilde gaan ophalen, tuurlijk win anders nooit wat. Dus taxi in, bij een of ander resort afgeleverd, nog veel meer mooie dames die alle aandacht aan je besteden, drankje en even later worden we opgehaald door Petra die ons wat gaat vertellen over een vakantieproject. Allemaal heel mooi en gezellig maar we trappen er niet in. Heel kort, je moet voor 5 weken laten vastleggen dat je bij hun een vakantie boekt verdeeld over heel de wereld, mag je uitzoeken. De prijzen liggen tussen de 150 en 500 euro per appartement , en daar kun je dan in met max 8 personen , niet te duur dus. Echter dit is zonder vlucht , tranfer en ontbijt en de deze prijzen gelden pas na dat je de eerste 5 weken op een prjstarief boekt van minimaal 700euro, maar dat vertellen ze er niet bij. Middels doorvragen zijn we er achter gekomen dus toen snapten we het concept, niet interessant dus. We mochten nog een keer krassen , en ja hoor gratis vakantie voor 1-persoon gewonnen, wat ben ik toch een geluksvogel. taxi terug en toch een leuke middag gehad.Ik hoop dat ik kort genoeg geweest ben en ga dus een bakkie doen, groetjes van ons en tot de volgende vakantie. p.s de local Retsina smaakt geweldig hier.

• 03 Juni 2009 - 14:51

Maarten:

Hee vakantiegenieters. Grieks eten in Nederland of even over de grens in Aken is één ding, echt in Griekenland zijn is dus echt genieten. Leuk om weer te lezen wat jullie beleven. keep up the good work; wie schrijft die blijft. Alles onder het motto: als Peter en Fonnie weg zijn is er leuks te lezen. Greetz uit Oirsbeek.

• 03 Juni 2009 - 17:23

Ellis:

Hé, dat is leuk.....
    wat een reizigers zijn jullie toch.....net terug van Brazilie en dan al weer op een grieks eiland.
    Alles goed?
    Hier alles prima. Net een paar dagen Rome achter de rug. prachtig was het!
    groetjes aan Peter en wellicht een keer tot snel?

• 03 Juni 2009 - 18:29

Jan S:

Ha die schone ouders,

Klinkt echt weer als iets voor jullie!! Doet idd nu al aan verhalen van Brazilië denken. Neem het er nog maar even lekker van en wellicht tot ma a.s.

• 04 Juni 2009 - 07:05

Frank Pörteners:

Zijn jullie nu al weer op vakantie!?!?!?!