Manaus stad - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Manaus stad - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Manaus stad

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

30 November 2008 | Brazilië, Manaus

zondag 17:00 ,We zitten in een cybercafe, eindelijk even tijd om wat foto´s te plaatsen. Ik heb even een paar berichtjes teruggelezen, het rammelt van de taalfouten en grammaticaal klopt het ook niet, we zullen maar zeggen dat we het gedeeltelijk fonetisch schrijven. Toetsenborden zijn vaker onleesbaar geworden of hebben een andere opbouw , het blijft behelpen. We zitten in Manaus, het resort hebben wij verlaten omdat we alle programma´s er al doorheen hebben gedraaid, Aanvullende programma´s spraken ons niet aan, dus we zijn eerder in Manaus dan we gepland hadden. We zitten in een hotel vlakbij het operahuis. Aangekomen in Manaus zijn we de stad in gegaan, onze Tiwa vrienden waarschuwen ons voor de gevaren voor Manaus, we hebben verschillende mensen gesproken , ook Lilian die we op het terras aantreffen en in Manaus woont waarschuwd ons. We doen alle sieraden af en laten alle papieren achter in het hotel. We gaan opzoek naar een restaurant.In het boek brazilie dat ik van mijn collega´s heb gekregen zoeken we het dichtsbije restaurant uit, (super boek,nog bedankt)Het restaurant ligt vlakbij het hotel, we lopen door achterbuurten en voelen ons alles behalve comfortabel. Overal zijn hotels en dames die op de straathoeken staan, de link is gauw gelegd. Aangekomen bij het restaurant staat men in de rij om naar binnen te komen. Wij lopen langs de rij omhoog omdat iemand uit de rij ons vertelde dat we een nummer moeten ophalen aan de bar. Aan de bar begrijpt niemand ons en er wordt een ober bijgehaald, hij begrijpt ons. We worden in het restaurant op een stoel geplaatst en er wordt bier voor ons gehaald. Je gelooft het niet maar het is een barbeque restaurant, jullie weten wel mannen met zwaarden,. We eten en drinken ons weer helemaal vol en sluiten af met verse aardbeien met slagroom en cappuciena. Nog even snel de keuken in en met de kok op de foto en afrekenen maar 32 euro totaal. We hebben Tiwa ook verlaten omdat al onze vakantie vrienden ook vertrokken, een reisgezelschap uit duitsland. Nadat Otto de manager Tiwa had verlaten voor een korte vakantie zakte de kwaliteit sterk omlaag. Het diner was koud en onvoldoende uitgebreidt, geen fruit meer na en alles wat defect raakte op de kamer werdt niet meer gemaakt, jammer het had zo een goed concept kunnen zijn. Over het bedienend en balie personeel niets dan lof , allemaal heel vriendelijk en behulpzaam maar helaas neemt niemand de verantwoordelijkheid over en is er dus geen aanspreekpunt. We hebben de amazone niet gezien, we hebben eraan geroken, om echt de amazone in te gaan moet je veel veder reizen en bereidt zijn om de muskieten voor lief te nemen, wij bedanken ervoor.
Hetgeen we hier hebben meegegmaakt hadden we niet willen missen, het was/is een hele ervaring rijker.
Morgen opnieuw manaus verkennen, maar we zorgen voor het donker thuis te zijn. knuffel van ons en tot gauw.

• 30 November 2008 - 20:51

Mam:

nou dat was wel wat maar julie waren het zo goed gewend pas maar heel goed op jullie zelfnog veel plezier mam

• 01 December 2008 - 09:54

Nadieh:

Hey pa en ma.
    Ben nu keurig op school maar heb 3 uur pauze,, Dus maar eens even jullie site goed bekijken.
    Foto's zijn echt super leuk!! Hier gaat alles nog steeds goed. Alle drie druk aan het werk om rond te kunnen komen,, hihi.
    Gister weer even moeten klussen, dit keer met marco. Je raad het nooit,,, de verwarming was weer uit. Máár de volgende keer kan ik het echt alleen. Weet nu precies wat er moet gebeuren. Dus dat is wel een pluspunt!!
    Ben voorzichtig en nog heel erg veel plezier!!

xxxx

• 01 December 2008 - 15:45

Dolf:

Gisteren jullie foto,s en video,s bekeken .
    Na vannacht gedroomd te hebben van vakantie lekker weer enzo heb ik me vanmorgen accuut ziek gemeld (zal wel tropenkolder zijn).
    Nee zonder flauwekul, een paar daagjes thuis zal me goed doen, was de laatste tijd erg moe, maarja was dit jaar ook een zwaar jaar met de ziekte van pap.
    Ik heb bij toeval???? laatst een partij klassieke bouwmodellen van BMW,s ( 2xBMW r75/5 , 1x Bmw r75/5 politiemoter, en een BMW 500 zijspan racer ) op marktplaats gekocht deze ga ik lekker in elkaar knutsellen, hier is het toch pokkeweer , heb ik mooi wat te doen.
    Ja Peter had je ooit gedacht dat ik nog aan BMW,s zou gaan knutsellen
    ?
    En de volgende keer ga ik "uiteraard" met jullie mee!
    Nou geniet verder van jullie vakantie en tot ziens.

Groetjes Dolf

• 01 December 2008 - 18:49

Gertie:

Hoi Fon en Peter
    Leuk die twee aapjes in die boom. Fonnie je kunt Peter wel aanwijzingen geven maar je bakt er zelf ook niet veel van.
    En maar goed dat we hier lucifers hebben.
    Het lijkt me wel super om zo'n jungle-tocht mee te maken, altijd al eens willen doen (piranha-zwemmen enzo)
    Maar alle gekheid op een stokje; ik vind het een SUPERREIS. Ik blijf jullie volgen. Gr. Gertie

• 03 December 2008 - 17:44

John En Inge:

Dit is echt top !!

Blijf schrijven en foto's plaatsen aub.

Groetjes