Spa da Alma - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Spa da Alma - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Spa da Alma

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

24 September 2009 | Brazilië, Fortaleza

Bij aankomst op Natal werden we eruit gepikt voor een controle op invoeren van voedsel. we hebben een koffer vol met eten meegenomen voor de families. shit, in het vliegtuig moesten we invullen of we voedsel bij ons hadden ; tuurlijk niet;. De eerste koffer gaat door de scan en moest opengemaakt worden, de tweede koffer komt de scan juffrouw naar mij toe wat dat voor flessen zijn in mijn koffer, shampo zeg ik (4 flessen ketchup en 4 flessen mosterd en heel veel ander voedsel.Ik zie haar denken van stinken die mensen zo of denken ze dat je hier geen shampo kan krijgen, ze twijfelt, ik niet pak mijn koffer en roep ciao, weg ben ik. In mijn ooghoek zie ik dat de makrozak met borrelnootjes geaccepteerd wordt. pfff gered.
Pipa is vergelijkbaar met Valkenburg op zijn braziliaans, het is vol met restautantjes en bars, super gezellig. Gisteren zijn we de verschillende baaien af gegaan, ook de dolfijnbaai. Het is leuk om dolfijnen in het echt van zo dichtbij te zien.S,avonds gaan we de stad in voor het een maaltijd. We komen uit bij Tapas, volgens forum Pipa het beste restaurant. Klopt helemaal eten is erg goed. We treffen opnieuw James en Anna, twee advocaten uit londen, ze zijn op caiparinahatour, wij ook.We tafelen lang na met ze en praten over de verschillen tussen mannen en vrouwen, we komen tot de conclussie dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, de verschillen blijven het zelfde. Er wordt ons van de zaak caiparinaha aangeboden, slaan we zeker niet af. De excursies laten we voor wat het is, boottochten en buggytrips is niet ons ding. We besluiten vanmorgen om maar de plaatselijke spa te bezoeken. Als we onderweg op de kaart kijken hoe er te komen worden we aangesproken door een zekere Anna , ze blijkt er te werken. Er wordt vervoer geregeld en hop we zijn onderweg. kijk op www.spadaalma.net en je begrijpt waarom wij voor morgen al geboekt hebben.We hebben een rondtour gekregen van Fordina de eigenaar, heel gezellig mens, we praten een uur lang over de cultuur verschillen.Er is keuze uit 10 verschillende massages, we drinken er op nieuw meerdere glazen caiparinha, het is er echt geweldig. tevens bezoeken we verschillende pousadas. www.pousadadabarbara.com.br , posadathalassa.com.br. ze zien er allemaal geweldig uit , kosten zijn rond de 35 euro incl ontbijt per nacht voor 2 personen. boeken hoef je niet van te voren te doen, er is plaats zat. De vlucht naar Fortaleza is al geboekt, tickets zijn binnen en de taxi is geregeld.Het eten in Pipa is er in alle prijsklasse 10 euro per kilo of p.p wat je maar wil. Ik heb de laptop meegekregen van Vinitiano, mede eigenaar van het resort waar we nu zitten, allemaal geen probleem. Ik probeer wat foto,s er op te zetten nu de batterij nog vol is. groetjes van uit het prachtige brazil.
Tim: waarom de keuze fonniepeter en niet peterfonnie, je moet keuzes maken het huis staat op mijn naam dus......
Henriette we blijven ; maar; 3.5 week, veels te kort :-)


  • 24 September 2009 - 20:22

    Nadieh:

    Pfff, jaloers jaloers jaloers..
    Ziet er allemaal echt prachtig uit!! Zal er voor zorgen dat jullie bij thuiskomst de flessen mosterd en curry in de douche hebben staan zodat jullie je gelijk weer thuis voelen!!
    xxx

  • 25 September 2009 - 02:21

    Maarten:

    't Is nu 4.15 uur op vrijdagochtend en ik kan niet slapen. Effe mail checken. Da's leuk: bericht van jullie! Lekker lezen en mooie plaatjes kijken. Die voedselcontrole is goed gegaan. Hollandse bluf daar kom je heel ver mee. Ik wilde dat ik erbij was. De foto's vertellen hun eigen verhaal; wat mooi en luxe. Groetjes uit Oirsbeek.

  • 25 September 2009 - 03:49

    Vic:

    Ja Nadieh, je haalt me de woorden uit de mond.

    Ik zet er wel een pot sambal bij. Kunnen ze beiden hun voeten ermee wassen.HaHa.

    Overigens,leuke fotoos.
    Genet,geniet,geniet.
    Groeten,
    Vic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonnie en Peter

Nadat wij 3 Braziliaanse studenten in ons gezin hebben opgevangen, wilden we wel eens kennismaken met de cultuur en het land waar onze "pleegdochters" vandaan komen.En natuurlijk om eens met z'n 2 tjes lekker op vakantie te gaan.

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 88323

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Wisconsin Amerika en rondreis Canada

21 September 2009 - 13 Oktober 2009

Terug naar Brazilie

12 November 2008 - 12 December 2008

Rondreis Brazilie 2008

Landen bezocht: