Drukke dag Pfffft. - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Drukke dag Pfffft. - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Drukke dag Pfffft.

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

20 November 2008 | Paraguay, Asunción

Nou vandaag heb ik de mogelijkheid om een berichtje te schrijven.
Was ff moeilijk maar heb peter naar de bar gestuurd, das niet zo moeilijk hoor.
Nou vanmorgen vroeg op om naar de watervallen aan de Braziliaanse kant te gaan kijken. Veel mensen zeggen dat de Argentijnse kant t mooiste is maar daar zijn we het niet mee eens.
Ongeloofelijk wat een natuurkrachten zie je hier, als mens stel je ten opzichte van de natuur echt niets voor hoor. Al dat water al die krachten prachtig. Het weer speelt natuurlijk een grote rol maar het is heerlijk om daar te staan midden in de druppels die van de waterval afkomen. Het voelt als een water storm erg vreemd, maar prachtig.
We treffen een duits echtpaar dat al 30 jaar in zuid-amerikaanse landen woont en ons verteld dat het nu de perfecte tijd is om te komen in de zomer is t zo druk als st Joep in Sittard, nou een beetje kenner weet dat dat niet leuk is.Maar wij hebben alle kans om alles te bekijken.
Vanmorgen eerst naar de waterkracht centrale. Peter had graag de uitgebreide tour gehad maar helaas hadden we die niet geboekt. Maar alsnog is het een enorm bouwwerk dat best wel een paar kilowatt uur energie kan verzorgen.
De foto,s vertellen genoeg.
Daarna naar het vogelpark. Denk dat we alle vogels van Z Amerika hebben gezien. Ondertussen krijgen we langzaam zin in een pilsje wat natuurlijk ook te vinden is.
Oh ja voor de liefhebbers, we hebben gisteren bij een restaurantje gegeten waar we de heerlijkste vis gerechten kregen voorgeschoteld. Ons voornemen om niet zo veel te eten hebben we weer niet kunnen houden bababbabaab.
Gerty natuurlijk is dat niet mijn mooiste kant maar ga zelf maar eens door een meter water lopen, voel je je echt niet zo vrouwelijk hoor!!!!
Maar hopelijk komen er nog wat mooiere bij.
Nou hier is Peter wil ook nog even wat doorgeven.
De caiparinha is sterk, je voelt het naar je hoofd stijgen, het is dan ook 35c. De planning wijzigd voortdurend , we gaan nu al om 08:30 AM naar Maringa, geen flauw idee waar het ligt, maar de touroperator kwam mij net de tickets overhandigen . Wat blijkt nu dat Helena vanuit Sao Paulo alles regeld, ze hebben rechtstreeks contact met onze touroperator, wat een luxe. Je moet het zo zien, we hebben een touroperator ingehuurd die de gehele dag ter beschikking staat voor ons, zodoende kunnen we zelf bepalen waar we naar toe willen , je betaald dus wel wat meer maar je hebt een prive chauffeur tot je beschikking. We willen dit ook gaan doen in de pantanal en bonito.
groetjes van ons en tot gauw weer

• 20 November 2008 - 21:39

Marleen:

hallo liefjes
    wat heerlijk dat jullie zo genieten.!!!!!!ik zag me ook wel bij zo n waterval staan.
    knuffel van lena

• 20 November 2008 - 21:51

John:

Hey Fonnie en Pe

Toppie :-) !! Daar wil ik (ooit) ook heen.

Te gek, geen woorden voor. Dacht ik dat de watervallen in het Zillertahl (oostenrijk) een echt natuurgeweld waren.

Ot morn zou Piet zeggen.

Of zoals in Kirchroa, adiee wa (hihih :-) !!!.

Groetjes John en Inge

• 20 November 2008 - 22:37

Maarten:

Aan het DECADENTE STEL.

Ik ken jullie "gewone" bescheiden kant niet meer; een privé touroperator, mijn Lieve Hemel wat komt er straks nog meer? Privé piloot?!?
    Alles wat jullie doen en ervaren is groots. De fimpjes van de waterval spetteren met oorverdovend lawaai full screen de huiskamer binnen. Super. Blijf ons maar voeren, we kunnen het wel hebben.

• 21 November 2008 - 10:00

Mam:

wat maken julie toch wat mee heel prachtig kus mam

• 21 November 2008 - 12:38

Jolanda:

Hoi Fon. en Peter tuurlijk.....

Net je bericht(tje) gelezen.... net als je gedichten vroeger.... niet al te kort... haha, Foto,s zijn prachtig he !! Die wazervallen eeeg mooi !! Wel super die vakantie met zijn tweetjes he, geniet er maar lekker van !
    p.s. wij volgende week ook dagje met zijn viertjes op stap hoor ...naar Antwerpen !! tja Nick zegt altijd dat voor mensen als wij de hei in brunssum al ver is !! dus dit is voor ons een giiiigantische uitstap !! hahaha.....
    doeiii voorzichtig en Kus Jolanda

• 21 November 2008 - 18:35

Marian En Giel:

Hoi Fonnie en Peter

Wat een geweldige reis en erg leuk dat we het op deze manier kunnen volgen. Geniet ze. Het is jullie heel erg gegund. Vandaag waren hier nogal de nodige winterse buien. Dus koester die zon maar. Liefs Giel en Marian

• 22 November 2008 - 14:44

Jan S:

Prachtig. ga zo door. liefs

• 22 November 2008 - 15:55

Anita:

wat een leuke belevenissen en de foto's mogen er ook wezen. neem alle mooie indrukken maar goed in je op, kun je nog heel lang op teren.

geniet maar lekker.

xxx anita en wien

• 23 November 2008 - 11:39

Mara Jo:

Dear Peter and Fonnie ...
    It has been so fun following your travels. The waterfall was spectacular. I had to turn the volume down on my computer, so I can't imagine how fierce the sound was being right next to the falls. Everyday I check to see what you have been up to. I am so glad that you are enjoying the warm sunshine, because we are freezing here in Wisconsin. We have had snow a couple of times, but haven't had to shovel yet.
    Safe travels,
    Mara Jo