Lodge - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Lodge - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Lodge

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

24 November 2008 | Brazilië, Bonito

Maandag 19:30, we zijn net terug van en fantastische dag met heel veel activiteiten. Bedankt voor jullie medeleven t.a.v de financien, we komen erwel uit, de 400 euro van Mirian vullen ons gat in het budget. Maar eerst even de tilel hot van gisteren sloeg (nog steeds) op het temp verschil wat over ons heen is gekomen. Hier is een hoge luchtvochtigheid en 35 c warm, je zweet voortdurend en het maakt je lam. Afgelopen vrijdagavond zijn we op het buitenhuisje van Willy aangekomen, na onze spullen in het 2de huisje bij Helena´s ouders te hebben achter gelaten. Ik wist in beide gevallen niet wat ik zag, foto´s en video´s laten zien wat ik bedoel. We werden hartelijk ontvangen door Willy zijn vrouw Fatima en hun gemeenschappelijke vrienden. De barbeque stond al klaar en het bier vloeide al rijkelijk. We probeerde als goed als mogelijk ons verstaanbaar te maken bij iedereen, we waren het middelpunt van de avond en iedereen kwam met ons vertellen, Helena en Fernando vertaalde voor ons. We sloten af om 24:00h moe van het reizen en van het vele voedsel. De volgende morgen reisde we opnieuw af naar (09:30)naar Willy. Om 10:00 werdt het eerste glas bier geserveerd, om 10:30 de eerste caiprinha , vervolgens stelde willy voor om even bij een van zijn vrienden op bezoek te gaan (Cesear), we hadden hem gisteren ook al gesproken. Willy , Antonio en Cesear zijn dikke vrienden van elkaar en kennen elkaar al vanaf hun jeugd, ze zijn afgereisd met hun drieen naar Sau Paulo en hebben door hard werken en studeren heel veel bereikt, Cesear is architect, willy heeft een chemisch bedrijf die een vloeistof produceerd die nodig is om inkt heel snel te laten drogen , en ANtonio had ik al verteld. Maar terug naar Cesear, hij is op de ranche van zijn schoonvader waar een barbeque ter eren van zijn dochter wordt georganiseerd (assessment voor medicijnen behaald). Bier wordt geschonken en grote stukken vlees worden aan zwaarden geregen om op de barbeque geroosterd te worden . Ik vraag hoe laat de BB is , start om 17:00 zegt Cesear, waarom nu al beginnen dan, Peter meat is good for you, wie anders als Antonio kan dit zo zeggen. We krijgen achtereen volgens lamsvlees, varkensvlees en rundvlees te proeven zoals ik het nog nooit geproefd heb, De zwaarden worden in een grote houtenblok gestoken die op tafel staat, zo wordt voortdurend vlees van de zwaarden afgesneden. ik blijf ervan eten , fonnie ook het is waanzinnig lekker, opnieuw wordt er caiparinha geschonken. Kom zegt willy we gaan terug we gaan barbequen, pardon zeg ik, ik kom net van tafel, ik begrijp niet hoe ze het kunnen verwerken. Bij willy terug gekomen gaan we zwemmen, drinken,eten en veel kletsen. Een van de vrienden kring is namelijk een engels leraar, super we gaan zoveel mogelijk vrienden af om hun verhalen te horen. We zijn ook vandaag weer het middelpunt en iedereen komt met ons toosten,ik vlucht samen met fonnie naar het zwembad en - verstoppen- ons om even op adem te komen , helaas , willy heeft ons gezien en komt direkt met bier en glazen aanlopen om te kletsen, na een tijdje ga ik zwemmen om te ontnuchteren aan de andere kant van het zwembad is een bar in het water, de jeugd roept naar mij gdat ik wat moet komen drinken , zucht daar ga ik weer , willy zit dit en komt ook , fonnie heeft even rust totdat Dayse fonnie in het oog krijgt en naar haar toegaat met je gelooft het niet met nieuwe bier en glazen. Het gaat echt de hele dag door op deze manier , op een gegeven moment kom je in een soort trance dat je het besef kwijt raakt van hoeveel je nuwel gedronken hebt. Willy vraagt of ik mee ga naar zijn ranche, ik vind alles best als ik maar even rust krijg kwa drinken , weigeren is er gewoon niet bij. Willy , Fernando en ik vetrekken , het is ruim een uur rijden door zeg maar C-wegen zo slecht. Prachtig landschap, onderweg wordt 2 keer gestopt om bij te tanken , uiteraard bier, wordt aan iedereen voorgesteld en toosten we erop los. Aangekomen bij de ranch val ik gewoon stil van het plaatje wat ik krijg te zien, net als in de film, overal koeien en paarden die op groete open velden rondlopen, gebouwen, schuren en een hoop dieren, Hij heeft 380ha en wil binnen 5 jaar doorgroeien naar 4000 ha . Naar de ranche toe rijdend vraagt hij of ik paard wil rijden , ja hoor weigeren heeft toch geen zin en dit zal toch wel vergeten worden, We lopen over de hele ranche en begroeten de bewoners. super vriendelijke mensen, we gaan het vee inspecteren en gaan bier drinken, knoflookbrood eten en kaas wordt gebracht door de ranch bewoners, het smaakt allemaal voortreffelijk. Opeens komt iemand met een bezadeld paard aanlopen , shit ze zijn het niet vergeten , for you peter zegt willy. Ik heb inmiddels zoveel gedronken dat ik een afweging probeer te maken of dit wel zo wijs is , ik hen nog nooit op zo´n knol gezeten. van de andere kant bedenk ik mij dat ik zo vertraagd zal reageren als ik ervan donder dat ik wel niets zal breken , dronken mensen komen meestal goed terecht. 2 min later zit ik op het paard en trampel ik al rond na een korte instructie , alle bewoners zijn komen kijken, Het gaat goed, het beest luistert goed naar de commando´s die ik hem geef, ik doop hem met de naam fonnie in de hoop dat zij ook ooit zo zal gaan reageren. het is geweldig rijden terwijl ik 130pk gewend ben is dit net zo´n grote kick, we nemen afscheid en gaan naar huis , onderweg heeft willy voor wat te drinken gezorgd , juist ja bier.
Ik lees de text meestal meer na omdat ik toch wel veel tijd kwijt ben met het overzeteen van foto´s en filmpjes dus grammatikaal zal het allemaal niet kloppen en waarschijnlijk ook vol met spelfouten, maar jullie komen erwel uit Ik schrijf jullie morgen over de belevenissen van vandaag , gr peter en fonnie. Het lukt niet om de foto´s en video´s erop te krijgen, probeer het morgen opnieuw

  • 25 November 2008 - 00:09

    Helena:

    i am feeling bad after ready that, how can you guys aloud me and my family makes you guys so drunks! hahahahaha i am sorry! but everything will be like it was again.. you will not be drunk foreveer! they all like you and love you guys, we sooooooo hope to take you guys over there agaiin! and i cant belive you named the horse fonnie! you horrible maaaaaaaan!
    ooh i all ready miss yoou!! kusje kusje kusje ans enjoy the trip!

  • 25 November 2008 - 07:48

    Arno:

    Heb al een afspraak gemaakt zodat jullie bij de AA terecht kunnen na terugkomst....
    En de boeken van Sonja Bakker zijn inmiddels ook besteld...

  • 25 November 2008 - 11:58

    Marleen:

    ja ik ga me nu toch zorgen maken om jullie.dat wordt veel sporten en water drinken,hi hi!!!!!!! veel liefs van ons allen

  • 25 November 2008 - 17:57

    René:

    Hey...

    17 december 's morgens om 11.00 uur hebben we een afspraak bij de Alfa Brouwerijen. Ze hebben de verhalen allemaal meegelezen en zijn vastberaden jullie als grootaandeelhouders te onthalen.

    Daarna moeten we om 14.00 uur bij de Bols fabrieken zijn. Ook hier staat een ere lidmaatschap en oorkonde op jullie te wachten. En een baan als testpersoon in het lab aldaar. Hoeveel kunnen mensen hebben.... Het zal nieuwe grenzen bereiken met jullie als onderezoekers.

    Om 17.00 uur moeten we Piere Keulen zijn... Onze scharrelslager in Munstergeleen. Ook hier staat weer een warm onthaal als scharrel-veelvraten op het programma. Met een beetje geluk ook een oorkonde en 1 kilo scharrel-ribjes... hmmmm.

    We besluiten de dag met een rondleiding en introductie bij het Buro Alcohol & Drugs... Hier zullen jullie als terzake deskundigen worden voorgesteld en een persoonlijk onderhoud mogen voeren met niemand minder dan de grootste alcohol en drugsverslaafde die momenteel daar verblijft.

    Dit om jullie jetlag een beetje te verzachten en een beetje in het sfeertje te blijven waar jullie bijna een maand in verkeerd hebben.

    Jullie hoeven verder nergens voor te zorgen. Ik heb een ambulance inclusief personeel gecharterd voor deze dag. Deze zal jullie overal naartoe begeleiden.

    No worries...

  • 25 November 2008 - 20:27

    Jan S:

    Zou jullie dan ook maar aanmelden voor een nieuwe lever. Kopieer dit verslag wel even en dan 'leveren' ze er wel twee..

    Geniet!
    Liefs Wendy en jan

  • 25 November 2008 - 22:31

    Maarten:

    Fonnie en Peter jullie verhalen laten mij glimlachen, maar de reacties van Arno, René en Jan doen mij schateren. Geweldig!!! Ik zorg voor niertjes!!! Woehaaa!

  • 25 November 2008 - 22:58

    Nadieh:

    verzuipen jullie niet in de regen is het wel ik de drank..
    Maar mama, zou je stampot met unox worst willen maken als je thuis bent.. Ben bang dat ik jullie anders niet herken..
    x nadieh (jullie 3e dochter met blond haar, jullie weten -als het goed is- wel)

  • 26 November 2008 - 10:50

    Jolanda:

    Biertje ???

    Dwoeiii...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonnie en Peter

Nadat wij 3 Braziliaanse studenten in ons gezin hebben opgevangen, wilden we wel eens kennismaken met de cultuur en het land waar onze "pleegdochters" vandaan komen.En natuurlijk om eens met z'n 2 tjes lekker op vakantie te gaan.

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 88315

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Wisconsin Amerika en rondreis Canada

21 September 2009 - 13 Oktober 2009

Terug naar Brazilie

12 November 2008 - 12 December 2008

Rondreis Brazilie 2008

Landen bezocht: