Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Bonito

Door: Fonnie

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

25 November 2008 | Brazilië, Bonito

Nou zal dan ook nog maar eens een berichtje proberen te sturen zonder schrans partijen.
Afscheid van onze vrienden was moeilijk. Ze hebben zo veel voor ons gedaan, en ons zoon mooie tijd bezorgd alle wensen zijn vervuld.
Dus met de taxi naar Bonito, smorgens om half 7 vertrekken we om half 2 zijn we daar 600 km is niet niks met een taxi hoor. Peter slaapt zijn roes een beetje uit en komt langzaam weer bij, Bij het hotel aangekomen gaan we eerst eens kijken of we wat trips kunnen boeken.
Bij het eerste buro begint het al goed, spreek je engels ??? so so.
Ja hoor dan weet je hier genoeg misschien als je geluk hebt 10 woorden half. Dus na een uur zoeken en enorm veel vergissingen komen we uit op een prijs van bijna 1800 reals voor 3 dagen wat verschillende tochten.
Moeten we toch echt even over denken pfft is een hoop geld. Even wat drinken.. Gaan we definitief NIET doen.
Ok dan maar eens even verder kijken. Bij een hostel spreekt men engels jippy !!!! eindelijk. Daar raken we aan de praat met Christa en Bryen uit Taiwan. Werken er beiden als engels leraars, maar gaan dit deel van hun trip samen.
Ook zij willen wat trips maken, en om de kosten te drukken doen we ze samen. kosten 298 reals p.p.
Das beter... Nou dan maar savonds wat drinken en eten om de volgende dag vroeg een dagtrip te maken naar de watervallen een hacienda, een boottochtje naar een bron in een grot. Natuurlijk wat te eten en een beetje paardrijden.
De tocht langs de watervallen is geweldig. Overal plekken waar je kunt zwemmen. Prachtige natuur wat wil een mens nog meer.
dan terug naar de hacienda voor wat eten. voor ons viertjes staan er twee tafels gedekt met allerlei lokale gerechten ziet er ongelofelijk mooi uit. Smaakt ook nog. Ok wat nu.. even relaxen in de hangmat voel me een bevoorrecht mens dit te mogen mee maken.
na een klein dutje en een drankje (nee hoor GEEN caipirinha) gaan we met een bootje naar de bron van het meertje, ergens in een ondergrondse grot. Prachtig mooi. Als laatste gaan we terug om nog even paard te rijden ook weer een super ervaring.
Nog even over Peter, het paard naar mij noemen kan hij doen, heb alleen wraak genomen om een snorkeltocht te boeken van zoon 4 uur. Jammer dat hij snorkelen niet leuk vind hahahaha.
En over het overmatige alcol gerbruik..it wasn.t me :).
En op de vraag van Nadieh... ja hoor schat ik ga straks gewoon weer lekker stamppot maken hoor blijf gewoon jou moeder hoor (misschien nu ff niet hahahahha)
Gerty: Ik heb geprobeerd de zanger te boeken maar raad eens???
SPREEKT GEEN ENGELS, ja dan word het moeilijk hoor. misschien volgende keer salsa les????? komt hier goed van pas hahhaha.
Nou de fotos gaan we morgen in campo grande erbij zetten want nu heb ik echt honger doeiiiiiiiii en tot morgen allemaal.
Fonnie.

• 26 November 2008 - 13:52

Nadieh:

Daar ben ik nog eens blij om! Hier gaat nog alles goed, leven nog allemaal. Xxx

• 26 November 2008 - 17:25

Gertie:

Ha die Fonnie en Peter
    Jullie zien er op de foto's akelig gezond en bruin uit. Kunnen jullie niet een zakje zon meenemen want ik zit hier in een winterdip.
    En o ja Fonnie, vandaag teamoverleg gehad. De notulen kun je vinden op "mijn notulen@demoutheuvel.nl".
    Beloofd is beloofd, weet je nog! Gr.

• 26 November 2008 - 18:00

YordieI Je Neefje):

alles goed daar in brazilie???
    ik vraag me af hoe het daar zou zijn , maar aan de foto's te zien is het daar heel leuk! Ook al regent het er af en toe een( beetje ) hahah
    ok doei
    gr. yordie

• 26 November 2008 - 18:01

Yordie ( Je Neefje ):

ik denk dat ik wel vaker een berichtje ga sturen! want het lijkt me leuk om dit bij te houden.
    doei gr. yordie

• 26 November 2008 - 18:31

Jose:

hier gebeurt helemaal niets zoals bij jullie ja wat knoteren op ons werk geniet er maar van en kom gezond en rond maar terug gr jose c

• 27 November 2008 - 16:35

Jan S:

prima vertoeven zo te horen. veel actie, spanning en sensatie. al merk ik ook dit berichtje dat drank en eten toch de rode draad blijft...

Liefs