Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fonnie en Peter Cuijpers - WaarBenJij.nu

Fortaleza

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Fonnie en Peter

03 December 2008 | Brazilië, Fortaleza

woensdag 14:35. We komen net van tafel , hebben lunch gehad bij Raiza thuis. Haar moeder Cristiane heeft feijoada voor ons gemaakt, was heerlijk, we hebben het al vaker gegeten. Raiza woont in een appartement samen met haar vader Carlo, Christiane en haar zus Mayra. Toen we gisteren vertrokken uit Manaus hadden we toch beide mix feelings.Het was toch een stad met grote contrasten voor ons, er was veel rijkdom t.a.v de gebouwen uit het rijke verleden en de heersende armoede die we nu zagen. We hadden ook nog zo graag bij Lilian langs willen gaan maar we hebben het niet kunnen vinden. Ze heeft een website waarop jullie haar spullen kunnen zien die ze maakt en verkoopt
www.lilianschreiner.blogspot.com

Aangekomen rond 20:30 stonden de familie's klaar om ons te ontvangen. Bijna iedereen was er. We zijn met Raiza achter het stuur (heeft net haar rijbewijs) vertrokken naar een hotel waar we zullen overnachten. Het hotel ligt aan het strand, we hebben zeezicht. www.velaemarhotel.com.br Het blijkt dat ze voor ons geboekt hebben zolang wij in Fortaleza blijven. We drinken een soort champagne met ze allen en de hotelkamer is gevuld met allerlei lekkers en toiletspullen. We zijn stom verbaasdvan dit overweldigend ontvangst, bij Helena was het al net zo. Geweldige mensen hier, enorm gastvrij en ze hebben het beste met ons voor. Diezelfde avond zijn we uitgebreid vis gaan eten ,het smelt op de tong.Er is een heel programma opgesteld waaruit we kunnen kiezen welke stranden we willen bezoeken en bezienswaardigheden, Fonnie bekijkt nu met Raiza wat we gaan doen. Ik moet afsluiten want we gaan ijs eten. Het ziet ernaar uit dat we een geweldige tijd tegemoet gaan, ik was vanmorgen al om 06:00h op het strand in de zon 26 c, heel vreemd om mee te maken, we gaan er max van genieten. tot gauw weer . Peter en Fonnie

• 03 December 2008 - 22:12

Jan S:

Zo eindelijk als eerste een reactie plaatsen. Wat een reizen zeg daar. Nog steeds veel eten en drinken, maar dat hebben jullie ook zeker verdiend. Heerlijk zeg, strand en 26 graden. hier 3 graden en veel regen (en soms sneeuw)
    Liefs

• 04 December 2008 - 08:50

Arno:

Jullie worden zelfs in Volendam gevolgd lees ik hier, wist niet dat Jan Smit daar tijd voor had…

• 04 December 2008 - 09:14

Arno:

• 04 December 2008 - 09:35

Mam:

wat fijn dat jullie daar ook weer zo goed ontvangen worden jullie hebben het toch wel getroffen ik ben er heel blij mee doe rayza de groeten van oma nog een knuffel voor jullie mammam

• 04 December 2008 - 09:50

Peter:

Hoi Fonnie en Peter

Zelfs hier op het werk doe ik jullie af en toe volgen. Nou dat Fortaleza ziet er in ieder geval beter uit dan Manaus. Jullie zijn trouwens asociaal bruin en zullen wel opvallen als jullie weer thuis zijn. Blijf genieten van de terrasjes, menukaarten en de velen vrienden. Groeten uit Eindhoven, Peter